همکاری اورژانس 115 و سازمان آتش نشانی در تلاش برای نجات دست کودک دو ساله

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد طبق تماس مادری با حالت مضطرب و پریشان به مرکز فوریتهای اورژانس 115  در روز چهارشنبه 27 خردادماه ساعت 22:18 مبني بر اينكه انگشتان دست راست کودک 2 ساله به داخل چرخ گوشت روشن رفته است، بلافاصله یک واحد امدادی از پایگاه مرکز اورژانس مرکزی یزد به محل  اعزام شدند.

با انتقال کودک توسط تکنسیتهای اورژانس 115  پس از اقدامات حمایتی اولیه  به اورژانس بیمارستان فرخی و با همکاری تیم امداد سازمان آتشنشانی یزد دست کودک از چرخ گوشت آزاد شد .

خوشبختانه در این حادثه با سرعت عمل تکنسین های اورژانس 115 و امدادگران آتش نشانی، از قطع انگشتان دست کودک 2 ساله جلوگیری شد.

دکتر احمد دهقان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از همکاری پرسنل اورژانس وآتش نشانی یزد در این ماموریت ، بیان كرد: چرخ گوشت وسیله ای است که برای آسایش و رفاه بشر طراحی شده است ولی متاسفانه در کشور ما برخی اوقات در اثر بی احتیاطی و سهل انگاری والدین از یک طرف و کنجکاوی زیاد کودک باعث قطع عضو آنها شده است.

وي به همشهریان توصیه كرد: هنگام استفاده از این وسیله برقی آن را در سطحي که قابل دسترسي براي بچه ها نباشد قرار دهيد و هيچگاه بچه ها را با چرخ گوشت، هر چند جهت کار فوري (جوابگويي به تلفن يا به صدا درآمدن زنگ منزل)  تنها نگذاريد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا